Пет година успешног рада Средње школе “Ушће” из Београда, Одељења у Трстенику – НЕРАВНОПРАВНОСТ ПРИВАТНИХ ШKОЛА У СРБИЈИ У ОДНОСУ НА ДРЖАВНЕ

Велико интересовање ученика осмог разреда влада за медицинску школу – општи смер и за физиотерапеутске техничаре. До сада је пријављено 40 полазника, а реално је очекивати и нове кандидате. Смер информатике биће преуређен да би био конкурентан актуелној ситуацији у Трстенику и Врњачкој Бањи.
-Средња школа “Ушће” у Трстенику почела је да ради 1. септембра 2017. године са само шест ученика, а сада има 115 редовних и 30 ванредних ђака. Нашим мукотрпним радом остварили смо запажене успехе и стекли поверење родитеља и друштвене средине у којој живимо и радимо. Специфичност наше школе је рад у малим групама где сваки ђак појединац долази до пуног изражаја, јер наставник са њим индивидуално ради. Због тога, као и због примене модерних технологија у настави наши ђаци су презадовољни.
Наш проблем са државним установама и институцијама је стварно велики. На пример, са Пореском управом месецима не можемо да регулишемо односе и проблеме. Изненађени смо да одговорни у тој служби нису у стању да на прави начин у службеним просторијама обаве службени разговор већ нас примају на разговор у ходнику. То је испод части, угледа и одговорности просветних радника. Школска управа у Kрушевцу не комуницира са нама на прави начин, што је дошло до изражаја у фази припреме државне матуре. Ми плаћамо редовно порезе држави, као и све доприносе од плата у износу од 60 посто, званично смо верификовани у Министарству просвете, науке и технолошког развоја Србије, а сви они се према нама не понашају на исти начин и равноправно са државним просветним установама. Последњи пример је уплата 10.000 динара за просветне раднике у државним школама где су тај новац примиле и службе које сарађују са школама – обезбеђење, а наставници у приватном сектору нису, каже др Сузана Пајић, руководилац Школе.
Она даље констатује да у Србији влада огромна дискриминација према ученицима, студентима и професорима приватних школа и факултета.
-Рецимо, они не могу добити стипендије и кредите за своје школовање без обзира на успех који остварују. У Трстенику прошле године на билбордима су били представљени најбољи ученици основних и средњих школа, а наша најбоља ученица није била заступљена. Она је била разочарана, ми смо се сви питали зашто и ње нема међу најбољим ђацима Трстеника, а својим великим радом и оствареним резултатима је то заслужила.
Професори са приватних факултета немају приступ базама података у Народној библиотеци Србије, што је за нас било шокантно, а та подршка је омогућена професорима на државним факултетима. То је још један пример дискриминације, иако сви ми и наше установе у којима радимо редовно плаћају све порезе и доприносе држави, констатује др Сузана Пајић
У част 9. маја, Дана победе у Другом светском рату, Школа је организовала квалитетан културно-забавни програм и одржала представу о НАТО агресији 1999. са акцентом на рушење моста у Трстенику – “Да наша крила никада не буду сломљена”. Сви посетиоци су били одушевљени програмом, а међу њима су били представници локалне самоуправе, директори средњих школа, родитељи и други.
Школа има квалитетне ђаке који су успешни на општинским, окружним, регионалним и републичким такмичењима. Наставу изводи на смеровима: информатичка гимназија, медицинска сестра-техничар, физиотерапеутски техничар, техничар обезбеђења и правно-пословни техничар, планира оснивање нових смерова и модернизацију наставе.
Поред Трстеника и Врњачке Бање школу похађају и ученици из Kраљева и Kрушевца.
Живомир Миленковић